Az autó egészére ugyanaz vonatkozik, mint az emberi testre. Könnyebb kezelni a hamar felismert betegséget, mint egy súlyos, komplikált állapotot. Ha korán észrevesszük a kormánymű hibákat és kijavíttatjuk, jelentős mértékben csökkenthetjük a károsodást és a pénztárcánkat is megkímélhetjük.
Néhány figyelmeztető, gyanús jelet magunk is felismerhetünk, azonban az itt felsorolt hibajelenségek listája korántsem teljes. Bármilyen gyanús jelre érdemes elvinni szervizbe az autót megelőzve ezzel súlyos baleseteket.
- Megnövekedett holtjáték
- Negyed-, félfordulatonként akadva lehet tekerni a kormányt
- Alacsony fordulatszámon nincs szervohatás
- Nagy sebességnél túl könnyű tekerni a kormányt. Igen balesetveszélyes állapot! Ha nagy sebességnél túl könnyű tekerni a kormányt „idegesen” viselkedik az autó, mielőbb keressen fel egy megbízható kormánymű szervizt.
- Egyik irányba könnyebb tekerni a kormányt
- Kanyarodás után nem tér vissza középállásba a kormány
- Egyik irányba beránt a kormány. Ez szinte kizárólag régebben sérült és nem megfelelően rendbetett autóknál fordul elő és igen balesetveszélyes állapot!
- Kormányzáskor beremeg a kormánykerék
- Gyenge szervohatás, megszorul vagy akad a kormány vezetés közben. Nagyon balesetveszélyes állapot, mihamarabb vigye szakszervizbe!
- Szélső állásban sivító hangot ad a kormánymű. Megelőzheti a súlyos károsodást, ha nem tekeri végállásba a kormánykereket, vagy csak néhány másodpercig tartja fenn a helyzetet. Elegendő néhány fokkal visszaforgatni parkolás során a kormányt, máris sokat tett az autójáért.
- Kattogás, recsegés a kormány tekerésekor
- Szervokormánymű nyugalmi állapotban középső állásban bemozdul jobbra-balra
- Szervo tartályból hiányzik az olaj, vagy habos, esetleg elszíneződött
- Elkopott porvédő gumiharang