KezdőlapBlog Live videók – a legújabb marketinges erőforrás

Sokszor kifogyunk az ötletekből, hogy miről is írhatnánk a céges blogban vagy posztolhatnánk a közösségi médiában. Ilyenkor jó, ha eszünkbe jut a live videó, ez az egyszerű, de nagyszerű lehetőség.

Miért kell a videómarketing?

A videó marketing egy erősen feltörekvő ágazat a marketingben. Ugyanis számtalan tanulmány bizonyította, hogy az emberek imádják a képeket és a videókat, idejük egyharmadát online videók nézegetésével töltik. Épp ezért a mozgóképes posztok 50-szer olyan hatásosak az organikus elérések tekintetében, mint hagyományos, szöveges társaik. A videomegosztó platformok, a YouTube, a Vimeo, a SnapChat és a TikTok dominanciája csak még inkább erősíti ezt a trendet. Ma már egyetlen sikeres marketing stratégia sem nélkülözheti a videókat. Nem véletlenül használja azokat a marketing szakemberek közel 87%-a közösségi média marketingstratégiája részeként márkájának népszerűsítésére.

Az online videók előnyei

A közösségi média oldalak és a videók szoros kapcsolatban vannak egymással, szinte minden platform képes a videók megosztására, posztolására. Használjuk ki a videók által biztosított végtelen számú lehetőséget posztok készítésére.
  • Annak érdekében, hogy marketing erőfeszítéseink eredményesek legyenek, a lehető legszínesebb verziókkal érdemes próbálkoznunk. E törekvésbe kiválóan illeszkedik a videó marketing, hiszen segítségével költséghatékonyan készíthetünk színes, izgalmas, a trendekbe illeszkedő anyagokat.
  • További előnyük, hogy az online videók fennmaradnak a világhálón. Vagyis mindig megvan rá az esély, hogy újra és újra felfedezzék maguknak az emberek. Így akár a posztolás után több hónappal is szerezhetünk vele új követőket, érdeklődőket.

Az élő videó a videómarketing jövője

  • Az emberek jobban szeretik az élő videókat, az előre rögzített filmeknél. Az előbbit ugyanis sokkal megbízhatóbbnak, sokkal bizalmasabbnak és ebből fakadóan személyesebbnek is érzik.
  • Egy live videó megtekintése során a felhasználó biztos lehet benne, hogy amit lát az minden részletében igaz. Vagyis egy fikarcnyit sem módosítottak a valóságon vágással, filterekkel, szerkesztéssel.
  • A videók könnyen emészthetők, a néző egyszerűbben és gyorsabban fel tudja dolgozni a látottakat.
  • Egy felmérés szerint az ügyfelek 80% -a inkább élő videókat szeretne nézni, mint blogokat, weboldalakat vagy az ügyfelek véleményét olvasni.

Tippek élő videó készítéséhez

Megállapíthatjuk, hogy a videó térnyerése az egyik legfontosabb aktuális trend, és nem úgy tűnik, hogy mostanában bármi veszélyeztetné a népszerűségét. Ezért nincs más hátra, mint kitalálni, hogy mi hogyan tudnánk meglovagolni ezt a népszerűségi hullámot. Ki kell találnunk, hogyan tudunk videókat készíteni termékünkről, szolgáltatásunkról, tevékenységünkről. Nem olyan bonyolult ez, mint képzeljük.
  • Kétségkívül előnyben vannak azok a vállalkozások, ahol valami látványos, aktív cselekvés zajlik. Ilyen lehet például egy pékség, kávézó, étterem, szálloda, fodrászüzlet, manikűrös, varroda stb. Az itt zajló folyamatok már önmagukban is érdekesek lehetnek a nagyközönségnek, noha számunkra a világ legegyszerűbb és legunalmasabb dolgának tűnnek. Érdemes a nálunk történő minden eseményről rövid élő videót készíteni. Pl. kenyértészta dagasztása, egy szép teríték elkészítése, érdekes körömdíszítés stb.
  • Nem szükséges rögtön profi kamerába invesztálnunk. Elég lesz egy jó minőségű kamerával rendelkező lehetőleg androidos telefon, hogy élő közvetítést adhassunk Facebook-oldalunkon.
  • Noha mindig törekednünk kell a lehető legszínvonalasabb felvételre, a tökéletlenség jól áll a műfajnak. Az élő videók esetében az esetlegesség, az amatőr kameramozgatás, beszűrődő háttérzajok stb. a stílus részét képezi. Az ilyen felvételek báját, hitelességét részben az amatőrségük adja.
  • Mivel az élőzés több felületen is működik, érdemes az egyes felületek megosztási lehetőségét egy beállítással automatizálni. Így nem kell minden időnket az egyikről a másikra való navigációval tölteni. Ez nem csak időt takarít meg, hanem ésszerűsíti is a folyamatot, ezáltal megkönnyíti a jövőbeli stratégiák elemzését és kidolgozását.
Vissza a cikkekhez